Comert online in era social shopping - Teamshare

Comert online in era social shopping

Platforma Teamshare® este integrata cu:

Obiectivul nostru este sa largim aceasta lista! Contactati-ne pentru a afla stadiul integrarii cu alte aplicatii si platforme!

Conceptul de social shopping a castigat in popularitate in ultimii zece ani, odata cu dezvoltarea retelelor sociale. Istoria ne duce insa in secolul 19 pe continentul american, cand miscarea Grange utiliza acest tip de comert pentru a inlesni grupurilor de mici fermieri o mai mare putere de negociere cu producatorii de echipament pentru ferme si constructorii de cai ferate.

Social shopping este un tip de comert online care foloseste tehnologia pentru a imita interactiunea sociala din magazine si mall-uri. Factorul important il reprezinta pretul. Ofertele facute prin site-urile de social shopping beneficiaza de reduceri masive.

Anii ’90 au marcat formarea, dar si disparitia multor companii de social shopping in era ‚Dot Com’. Din 2004, conceptul a revenit in prim plan datorita strategiei numita ‚Tuangou’, promovata pe piata din China. Termenul este echivalentul chinezesc pentru „cumparare in grup”. Acesta se refera la posibilitatea ca oferta online a unei companii sa fie achizitionata de mai multi oameni conectati la internet, fie cunoscuti, grupuri de prieteni sau straini. Oferta devine activa cand se atinge un anumit numar de cumparatori. Ofertele site-urilor de social shopping beneficiaza de reduceri substantiale.
Un studiu efectuat de catre ‚American Marketing Association” a aratat ca 29% dintre respondenti ar cumpara produse de pe retelele sociale, daca acestea ar oferi aceasta posibilitate.

Comunitatile de shopping online aduc impreuna oameni cu preocupari si preferinte similare care discuta, impartasesc si cumpara. Ei comunica si pun la un loc informatii despre produse, preturi si oferte. Cumparatorii pot face recomandari altor clienti, ca o analogie cu procesul desfasurat in magazin.

Pietele pentru social shopping ofera metode de conectare a procesului de vanzare si cumparare, avand in acelasi timp rol de facilitator de comert online pentru vanzatori si surse de descoperire pentru cumparatori.