Comertul electronic, impactul asupra afacerii - Teamshare

Comertul electronic, impactul asupra afacerii

Platforma Teamshare® este integrata cu:

Obiectivul nostru este sa largim aceasta lista! Contactati-ne pentru a afla stadiul integrarii cu alte aplicatii si platforme!

De la cumparaturile facute din fotoliu pana la inchiderea magazinelor traditionale pentru a trece in mediul online, comertul electronic influenteaza fiecare decizie de business, atat la nivel de management, cat si in randul cumparatorilor.

Organizatiile, in fata comertului electronic

Noile tehnologii genereaza noi abordari la nivel organizational. De exemplu, un departament de e-commerce poate avea o structura diferita de cel al vanzarilor traditionale. Noi proceduri trebuie create, alaturi de un nou tip de management si planificare.

Schimbarile aduse de era digitala se regasesc in felul in care sunt privite locurile de munca, salariile, carierele. Competitia crescuta la nivel global determina reduceri de personal si outsourcing acolo unde structura permite, catre tari cu costuri scazute. Angajatii din era digitala trebuie sa dea dovada de flexibilitate. Securitatea locului de munca este relativa, astfel ca multi dintre acestia se gasesc in fata provocarii de a invata constant, de a se adapta si de a lua decizii.

Crearea de produse noi si personalizarea inovatoare a celor existenta pot conduce la redefinirea misiunii unei organizatii si a modului acesteia de a opera. Prin e-commerce, furnizorii pot colecta date specifice despre clienti. Alcatuid profilele acestora, companiile au la indemana o sursa importanta de informatii pentru a imbunatati produse ori a crea unele noi.

Personalizarea in masa ajuta producatorii sa creeze produse specifice, bazate pe nevoia exacta a clientului. Un exemplu este Motorola care, avand informatii de la clienti, le trimite la fabrica iar produsele pot fi construite si livrate in decurs de o zi.

Impactul asupra marketingului direct

Promovarea produselor s-a imbogatit la nivel de continut si la contactul interactiv cu clientii. Comertul electronic (online) a creat un nou canal de distributie si o comunicare bidirectionala, toate cu costuri mut reduse. Economia se regaseste in costul livrarii informatiilor catre clienti, fata de metodele traditionale. Procesul de achizitie dureaza chiar si cateva secunde, dar adevarata economie se regaseste in demersul administrativ al livrarii efective, cu atat mai mult in cazul achizitiilor internationale. Aici durata procesului poate fi redusa cu pana la 90%.

Serviciul clienti este semnificativ imbunatatit prin accesarea online a informatiilor sau prin suportul oferit prin serviciul de mail. Totodata, clientii pot consolida relatia de incredere cu brandurile companiei prin pagina web corporate.

O caracteristica importanta a comertului electronic o reprezinta presonalizarea, atat a seviciilor cat si a produselor. In prezent, putem configura calculatoare, masini, bijuterii etc. E-commerce ofera posibilitatea personalizarii in masa, ofera avantaj competitiv si contribuie la cresterea cererii pentru anumite produse ori sercivii.


Impactul asupra productiei

Comertul electronic schimba sistemul de productie de la cel in masa la cel bazat pe cerere. Sistemul de productie este integrat cu cel financiar, de marketing, precum si cu parteneri de business si clienti. Utilizand o solutie Web de ERP (Enterprise resource planning) comenzile ajung la designeri si in productie in cateva secunde. Timpul de realizare poate scadea la jumatate sau mai mult, mai ales daca echipa de productie este localizata in alta tara.

In cazul produselor ale caror componente sunt fabricate in mai multe tari, comunicarea, colaborarea si coordonarea sunt vitale. Subcontractorii procura materiale de la furnizori locali; avand mai multe oferte de pret, acestia reduc semnificativ costurile.

E-commerce poate schimba sistemul financiar

Finantele si contabilitaea sunt, de asemenea, sensibile la schimbarile aduse de comertul electronic. Platile traditionale sunt ineficiente pentru tranzactiile electronice. Utilizarea banilor electronici nu este inlesnita de reglementarile juridice si acordurile internationale. Dar exista premise ca acestia sa schimbe, in curand, modul in care se efectueaza platile. Banii electronici, care pot fi garantati de monede si bunuri pot schimba, pe termen lung, viata financiara a consumatorilor sau pot revolutiona sistemele financiare actuale.

Managementul lantului de aprovizionare in era e-commerce-ului

Un lant de aprovizionare cuprinde fluxul de bunuri si informatii dintre sursa si consumator. Activitatile unui astfel de proces sunt: planificarea productiei, achizitia, managementul produselor, distributia, serviciul clienti si prognoza vanzarilor. Un efect al schimbarii aduse de comertul electronic in lant consta in orientarea acestuia in mediul business-to-business catre client, in loc de produs.

Un aspect eficientizat de catre e-commerce il reprezinta costurile. Expeditorii, transportatorii de marfuri si firmele de transport auto pot trimite documente electronic, scutind timpul si banii aferenti livrarii acestora prin metode traditionale. Pe masura ce transportul este in desfasurare, se pot comunica facturi, instructiuni, statusuri si alte documente in format electronic, accelerand ciclul afacerii si imbunatatind serviciul clienti si acuratetea informatiilor.

E-commerce aduce schimbari in sistemul de distributie printr-un plus de flexibilitate in gestionarea fluxului de produse si informatii dintre afaceri, furnizori si clienti. Comertul online acopera spatiul dintre clienti si centrele de distributie, primii putand administra fluxul prin intermediul lantului de aprovizionare.

In privinta logisticii si serviciilor de transport, comertul electronic este o legatura vitala pentru clientii interni si externi. Acesta ajuta companiile sa ofere servicii mai bune, sa accelereze componenta de e-commerce a afacerii si sa scada costurile.