Evolutia comertului online - Teamshare

Evolutia comertului online

Platforma Teamshare® este integrata cu:

Obiectivul nostru este sa largim aceasta lista! Contactati-ne pentru a afla stadiul integrarii cu alte aplicatii si platforme!

Transferul Electronic al Fondurilor (Electronic Fund Transfer – EFT) a fost prima forma de comert electronic, la inceputul anilor ’70. Acest sistem permitea institutiilor financiare si bancilor sa efectueze transferuri de sume mari, prin sistemul SWIFT. Sfarsitul acelei decade a adus modelul EDI, Electronic Data Interchange. Acesta permitea schimbul de documente comerciale standard (formulare de comanda, inventariere etc). In acelasi timp, unele companii utilizau retele private, deschise partenerilor de afaceri pentru schimb de informatii, si anume Retele cu Valoare Adaugata (Value Added Networks – VAN).

Prima activitate de e-commerce, mai aproape de modelul prezent, a avut loc in 1979, datorita lui Michael Aldrich, inventator si antreprenor britanic; atunci au avut loc tranzactii online B2C si B2B. In 1982, in Franta a fost introdus Minitel, un serviciu online accesibil prin linia telefonica. De la inceput, acesta a putut fi folosit pentru comparaturi online, rezervari, casuta postala si un chat, printre altele.

In 1984, o doamna de 72 de ani din Anglia a scris istorie, fiind prima clienta care a efectuat cumparaturi online de acasa. Doamna Snowball a ilustrat primul exemplu de comert B2C. In 1985, tot in Marea Britanie, Nissan a vandut masini si finantari in mediul online.

La inceputul anilor ’90, Internetul a devenit o retea globala. Tim Berners-Lee este autorul primul browser, WorldWideWeb. Din acel moment, companii si mari si mici au putut concura de la egal la egal, din perspectiva tehnologica.