B2b incepe sa faca regulile in mediul online si sa genereze avantaje competitive pentru companiile din offline. Cum anume? - Teamshare

B2b incepe sa faca regulile in mediul online si sa genereze avantaje competitive pentru companiile din offline. Cum anume?

Platforma Teamshare® este integrata cu:

Obiectivul nostru este sa largim aceasta lista! Contactati-ne pentru a afla stadiul integrarii cu alte aplicatii si platforme!

A durat putin peste 40 de ani de la primele transferuri electronice de bani si documente pâna la un tip de e‑business care produce anual miliarde, la nivel mondial. Comertul online (e‑commerce) a preluat frâiele electronice ale tranzactiilor comerciale si a mutat cosul de cumparaturi pe Internet. De la primul magazin online deschis în România în 1997, piata româneasca avea în 2010 peste doua mii de site‑uri de comert electronic.

Avantajul principal cu care comertul electronic a intrat în lupta pentru clienti si cote de piata îl constituie disponibilitatea 24 din 24. Pentru magazinele online, acest lucru înseamna o audienta globala sau nationala, spre deosebire de comertul traditional, accesibil la nivel local. Si mai important, tehnologia Internet le permite comerciantilor costuri scazute de intrare pe piata, iar cumparatorilor, un acces facil la piata. Avantaj client, care are posibilitatea de a alege furnizorul în functie de produsul cautat, pret, serviciul suport si termenul de livrare.

Dintre toate tipurile de tranzactii online, cele mai raspândite sunt business‑­to‑consumer (b2c) si business‑to‑business (b2b). Cea din urma, dupa apunerea erei dotcom din anii 2000, s‑a dezvoltat si a devenit cea mai raspândita aplicatie a comertului electronic.

Iar e‑commerce înseamna mai mult decât mutarea sau extinderea afacerii în mediul virtual.

provocari

Înseamna abilitatea de a reinventa organizatia, modul de a face business si relatia cu publicul‑tinta. Daca, sa spunem, comertul b2c are de suferit din cauza lipsei de încredere a clientului în furnizor, acest aspect dispare în cadrul relatiilor b2b, dat fiind ca în rândul partenerilor de business relatia este deja stabilita.

Cresterea vanzarilor fara a creste numarul de angajati reprezinta o provocare in contextul economic actual. Compresia pietei si scaderea vanzarilor au condus la probleme de cash flow si la nevoia de a reduce costurile operationale.

solutii

Comertul online este o solutie pentru producatorii si importatorii care administreaza retele nationale de distributie. Instrumentul folosit pentru implementarea comertului online b2b il constituie platforma tehnica ce permita gestionarea cat mai automatizata a procesului de vanzare dar si suport after-sales.

Aceste site-uri b2b sunt integrate cu aplicatiile de contabilitate, gestiune si stocuri, ce administreaza informatii despre clienti, agenti de vanzari, produse, preturi, stocuri, grile de discount per grupe de clienti, comenzi, facturi, incasari, garantii, reparatii, puncte de fidelitate, oferte speciale si lichidari de stoc. In comertul online business-to-business, acuratetea informatiilor este cruciala. Odata stabilita relatia de business, prin intermediul platformei B2B distribuitorul beneficiaza de preturi personalizate dar, mai ales, de informatii despre stocuri in timp real. Comanda se realizeaza online si astfel, este inserata automata in softul de gestiune, stocul este rezervat tot automat, ambii parteneri economisind timp si bani.

Platforma B2B rezolva o problema spinoasa a comertului electronic din Romania (si nu numai). Pentru a reduce costurile, distribuitorul (ce vinde clientului final) este nevoit sa gaseasca solutii pentru a minimiza stocurile sale. In acelasi timp, plasarea unei comenzi de catre clientul final este conditionata de termenul de livrare. Astfel, distribuitorul trebuie sa aiba acces la produs in timp scurt, dar fara a-l avea pe stoc. Solutia oferita de platfoma B2B asigura acces in timp real la  stocul furnizorului. Informatiile pe care le primeste distribuitorul sunt sigure, acest lucru oferind certitudinea ca o comanda va fi livrata clientului final la termenul stabilit.

beneficii 

In termeni de costuri, timp si siguranta, implementarea unei solutii de comert online business-to-business inseamna beneficii pentru toti actorii implicati. O platforma B2B inseamna, pentru producator si importator, transparenta informatiei si viteza de reactie. Un magazin online este deschis sapte zile din sapte, 24 de ore din 24. Software-ul integrat platformei transmite informatii actualizate permanent, iar distribuitorul beneficiaza de reducerea timpului de comanda catre furnizor. Sincronizarea dintre stocul furnizorului si informatiile distribuitorului diminueaza substantial numarul de incidente legate de livrarea comenzii in timpul promis, catre clientul final.

Prezenta in mediul virtual cu o platforma de comert electronic inseamna mai mult decat tranzactii intre parteneri de business. Platforma B2B este un instrument prin care compania isi consolideaza pozitia in piata, avand un avantaj competitiv major.

Astazi, problema unui importator/distribuitor national nu este DACA are nevoie de o platforme de vanzare b2b, ci CAND.

Articol aparut si in Money Express.